Syjunta är ärke, and so is Cospaly...

Jag och vitamin hade syjunta häromdagen. Det var ärkeskoj, vi håller på att sy dräkter till våra cosplay-karakträrer. Jag ska spela chii från Chobits. Tipsade Vitamin om Anju från Chibi vampire, hon blve ärkelycklig^^ Vitamin hade värsta tipset hur man skulle göra hennes öron, så jag ska göra så, och min storasyster (finns länkad i namnet DarkLynx) sa att hon hade cosplayat som henne också, så att hon hade långt löshår jag fick låna :D
Jag är nästan klar med klänningen, jag ska bara sy ihop över och underkjolen på överdelen, klippa ut och sy på kragen, och manchetter... men jag tror att jag fuskar lite med manchetterna, jag ska nog göra så att det ser ut ssom vitt tyg som är uppvikt på ärmkanten...
Det var kul att göra ärmarna, men jag fick sy in dom så att dom skulle passa på klänningen x'D
Menmen, hursomhällst,
Vi lagade pizza på kvällen (sån där pizzadeg som man kan köpa i ett rör man ska snurra upp) och åt choklad vi hade köpt.
Vi såg nån film på barnkanalen... DEN VAR SKIIITÄRKEBRA XD De handlade om en liten unge med värsta sabbade livet, som kunde FLYGA x'D jag vill också kunna flyga :(
Sen såg vi HälsoResan med lasse åberg!
Sen sov vi... Länge :D
På morgonen så åt vi tunnmackor, sen gick vi och sydde lite till, sen var jag tvungen att åka hemx'D

Mohaha, men det var ärkeskoj :D
Klänningen jag ska sy, och Chii!


Kommentarer
Postat av: VitaminKotlettisTablettis

Länken till din syrra funkar inte ._. och man ser inte din klänning heller ..

2009-08-18 @ 13:21:43
URL: http://teatime.webblogg.se/
Postat av: nekokatt

man ser inte bilden på klänningen :<

2009-08-18 @ 17:53:52
URL: http://sockertuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0