marknad i valbo^^

Jag var hemma från skolan i torsdags+fredags, för jag har ramlat och slagit ryggen, det gör jätteont >.<
 Men jag åkte iallafall på julmarknad i valbo med mamma och min storasyster.

Det var jättemysigt, det var inte så många marknadsstånd, det var hantverksmarknad, och det var så mysigt^^

Det var inte i "centrala" valbo, det var vid de mysiga 40-50 talsaffärerna lite längre bort från köpcentrumet, vid "madame Nybergs". Förra gången jag var där, förra söndagen, så var bara madame nybergs öppet, för vi kom så sent, men idag så var alla affärer där öppna, och vi var in på alla^^
Jag hittade en jättecool 30-tals kamera i ett loppisstånd, men jg köpte den inte ._.'' Men det var väl bra, så har jag massormassor med julklappspengar kvar^^
Jag köpte dock två paket med skorpor i ett mysigt bakstånd ("Saffranskorpor" och någo jag inte minns namnet på, men hon i kassan tyckte dom var jättegoda och att jag borde testa dom) och sedan var jag in på Madame Nybergs och köpte små presentpapper som ser ut som gamla notpapper^^ Och en jullacks-stämpel :D

Det var jättemycigt, och vi gick i och fikade på det megamysiga 50-talscaféet "Nybos 50-talsvafé" och fikade lussebullar!
En av min syras f.d klasskompisar jobbade där, så det var skoj, jag kände igen också:)
 

Nejmen, nu ska jag göra iordning till imorgon (teater imorgon, Pelle svanslös nästa söndag k0om och kolla :D )

Adjöss för denna gång


Kommentarer
Postat av: Ia

Pelle Svanslös utan svanskota! O.O OMG!

Hoppas att det blir bättre i ryggen, lillis! =)

Du får komma hit och spela rollspel när du kan! Säg bara till!

/Systeryster

2009-12-03 @ 21:26:48
URL: http://razumishin.atspace.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0