Pray in the Darkness, my Night Elves! Soon, its Christmas...

Snart är det dags för den härliga Högtiden!
Då folk blir extra vänliga, paketerar presenter, bakar, och KABLAMM så är Gemenskapen på väg till vårt kalla  Vinterland, Svea Rike!
Detta är, med delad förstaplats med Halloween, min favorit Högtid :D

Jag kan knapps bärja mig till det är dags att börja julhandla (Jag ska inte börja för tidigt, för då förvinner julkänslan) men jag ska baka och dricka varm choklad med mini marshmallows, börja skriva lite juldikter och fundera ut vad jag ska ge till min underbara familj :D

På lördag ska jag till valbo och se när min storasyster (LUCIA-KANDIDAT I GÄVLE, KANDIDAT NR.2)
och resten av uciakandidaterna sjunger på scenen på köpcentret, det ser jag fram emot, och då ska jag kanske köpa en klänning på lindex jag har kollat in... Den är jättefin, men jag vill kolla på den en gång till innan jg köper...

--

Och imorgon är det teater, då vi ska ta upp en viktig sak, men jag skriver inte om det här, eftersom jg vet inte om det blir så eller inte...
men innan dess så ska jag och Vitaminen föra över Vitamins, Nekos och min verition av Greveholm som vi håller på att spela in (men vi är inte riktigt klara än, vi måste fortsätta med den någon dag)

Och på fredag blir det New Moon, det kommer bli ärkeskoj, det här blir en rolig vecka!

--

EN VIKTIG SAK:

Tänk även på de människor som inte kan fira jul, kanske för att deras familj kanske inte är "säker" för dom. Jag läste igår om massor med volontär-jobb man kunde ta över julen,
man kunde ta hand om en gemensam jul åt utatta familjer, man kan jobba på ungdomsgårdar så att barn som har det jobbigt hemma får fira jul även dom.

Jag ska sjäkv se om det finns något jag kan göra för att hjälpa folk, t.ex samla in pengar eller så, jag vill också vara med och påverka.

---


Och här kommer musik av en av mina favoritsångerskor: Yousei teikoku.


 




nishie no daiza ni wa mitama ga yadoru to iu
okizari no Eine Krone hibiku
tsumi no kazu hodo utsukushiku

migite de kuu ni kakageta uso de mitashita seihai
irodoru yoru wo toraete tsumi wo azamuku shi no mitsu

chinurareta tsuki wa ayatsurarete
nomihoshita uso ni shihai sareru


inochi no kachi wo shi de hakaru nara
hokorashiku hohoemi yukeru deshou

saigo no kusabi de warera ni hikari wo

hane no you ni makichirashita tsumi ga
shizuku to natte furisosoide
hokoritakaku haishita karadagoto
subete wo tsutsunde mitama wo tsurete yuke


karada no oku ni shikonda kako wo aganau imashime
honto no kotae sagashite toki wo akairo ni somete

sabitsuita kagi ni madowasarete
kojiaketa toki wa nemutta mama

chikai no kotodama wo sakebu nara
itetsuita tobira mo tokeru deshou

saigo no kusabi de warera ni hikari wo


tori no you ni maiodoru mitama yo
hikari to natte furisosoide
hokoritakaku haishita karadagoto
subete wo tsutsunde tamayobi inori uta

yagate toki wa yuki uta wo wasuresaru koro
ao no daiza no ue de kudakechitte yuku deshou

hane no you ni makichirashita Eine Krone
shizuku to natte furisosoide
hokoritakaku haishita karadagoto
subete wo tsutsunde mitama yo kaerisake


                                                                               ♣
                                          Adjöss för denna gång, nu ska jag gå och äta goda maten ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0