Mina Favoriter :D

Yes här är ett inlägg om några av mina favoriter inom vissa kategorier:

Min favoritregissör är, och förblir,
Tim Burton.
Han har gjort många kända filmer(Hm, jag antar att alla som läser det här vet ilka filmer ((statistik: 7 personer))
Men bl.a Sleepy Hollow, Edward Scissorhands, Sweeney Todd, The Nightmare befor christmas, Corpes bride.
Och sen i vinter (efter nyår) så kommer hans nästa film ut, Alice in Wonderland!
Jag vill se den O.o Burton brukar ju lägga en mysig twist på alla sina skapelser, och gör dem l'skiga, men på ett vackert sett, och alla som läst Alice In Wonderland-boken vet ju att det inte äör den mäst barnvänliga boken :D

Sångare.
jag har gabska många favoriter, men top tre här då...
Emelie Autumn, Kanon Wakeshima och Yousei teikoku.

Band (även här fler än en x'D )
Nightwish, Within Temptaition, One Days Grace, Raymond och Maria, Children of Bodoom :3

Blomma:
Rosor, och valmo ^^
speciellt vildvuxna rosor, som man hittar i skogen i snår, det är så fint

bär:
jordgubbe och hallon.

Färg:
svart, lila, vitt, och smaragdgrön och vinrött ^^

anime:
vampire Knight, Wolfs rain, Naruto (Shippuuden) och flera

Manga.
Chibi vampire, Hellsing, Mösterdetektiven Conan (men jag läser dom på intranätet, har inte råd att köpa alla volymerna längre x'D )

årstid:
hösten, när det ser ut som om löven på träden brinner, och spricker upp i olika färgen.

--

Hehehe jag kommer inte på mer ._.''

Men, i torsdags så såg jag på Nobelprisutdelningen och Noblemiddagen på
Televisionen tillsammans med mormor och morfar, det var skoj :D

jag hann inte se alla prisutdelningar, men jag såg Obamas tal. Det var häftingt, han hade inget papper med tal alls, utan han prtade 'direkt'.

Sen på kvällen, runt kl. 19.00 så började Nobelmiddagen, och jag och mormor bänkade oss vid Televisionen och såg på. Det var enormt, och det var ungefär 1300 personer där. (så jag räknade ut att det måste varit ungefär 325 kypare, för de serverade 4 pers i taget :3
Det var jättefin musik, det var Romeo och Julia-kören som körade och en solist sjöng opera till. Det var jättefins, och de gjorde en liten pjäs till sången, om (troligen) St.Göran och draken :D
--

Adjöss för denna gång ^^


Kommentarer
Postat av: Sara

BÄÄVRUS! vi saknar dig SÅÅÅÅÅÅ mycket! :( kom tillbaka! :/

2009-12-14 @ 21:13:43
URL: http://myoxygen.blogg.se/
Postat av: VitaminKotlettisTablettis

svar: Vadå ingår? det där är bild på alla saker jag beställt det är inget "set"

2009-12-15 @ 19:06:48
URL: http://teatime.webblogg.se/
Postat av: Ia

Systris! Det var synd att du inte var med på hockeyn, den var maffig! Men Brynäs fick stryk ;D

Vi sjöng inför 4200 personer, ballt va? ^^

Kram från syster yster!

2009-12-17 @ 00:10:52
URL: http://razumishin.atspace.com
Postat av: Candy

Tim Burton och Emilie Autumn är underbara. Ska du se Emilie Autumn i Stockholm i februari?

2010-01-01 @ 23:32:14
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0