Min miniträdgård. (del 1)

Ja, igår så hade jag tråkigt, och bestämde mig för att göra ett mini-landskap.
Det går ut på att man tar jord, och planterar blommor och sätter ut små prydnader, t.ex leksaks djur och så för att det ska se ut som en skog, djungel mm.
 
(med "del 1" så menar jag att jag kommer att skriva mer om mitt minilandskap senare, när det börjar fröna börjar växa :D)

Jag gjorde min till en liten skog med en strand och en sjö. Satte ut flera dekorationer, t.ex små korgar, ett litet hus, en liten picknick filt på sanden, stenar grodor mm.

Försök hemma även du, det är ärkekul :D

Började med jord i en lång skål. Satte en lite plastbunke med vatten i jorden.Började med att hälla jord i en lång skål, och grävde in en plastbunke.

lade även isandSedan hällde jag på lite sand på jorden, och lade även i små stenar vid sandens slut och i "Strand-sanden.

pyntSedan så gjorde jag en liten väg av sand, och pyntade på stranden med små plastgrodor, fina snäckor från kreta, en liten picknickkorg, en liten filt gjord av en servett, en magnet-nycketpiga, ett plastäpple och en räv som springer på den lilla grusvägen (syns dock inte så bra)

WHII PYNT :D Satte sedan en till groda i sanden, hällde i vattnet i "sjön", och lade ner små blommor som ser ut som näckrosor, och lade en sjöjungfru i vattnet.  Gjorde en liten stenväg till ett litet porslinshus.

närbild  Närbild på sjön och stranden. Har planterat olika frön, basilika, gräslök och krasse i jorden, men det har inte börjat växa än xD


så här der den ut nu ^^ TA-DAA!! Så här der det ut nu. Inga av fröna har börjat växa än, men jag kommer att visa kort på hur den ser ut under resans gång xD
Jätte lätt att göra, försök själva! Det är ärke kul och det är skoj att hitta på nya planteringsidéer och hur landskapen ska se ut :D


Kommentarer
Postat av: VitaminKotlettisTablettis

Förut gjorde jag också en typ av miniträdgård i en balja vi hade ute i trädgården :> din gård är ju ärke xD

2009-07-31 @ 17:38:55
Postat av: neko

det där är ju superfint bäver :D



demi lovato är så bra för att hon skriver sina egna låtar och sjunger inte det dumma producenter vill att hon ska sjunga ^^

2009-08-01 @ 13:42:56
URL: http://sockertuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0