~HALLOWEEN~

Då var det dags.

För Halloween

Den mest Heliga tiden på året.
---

Halloween kommer ursprungligen från ordet "All Hallows Eve", som betyder då Alla Helgons natt,
och har sitt ursprung från 1500 talet.
---
Halloween är för många en högtid då man kan skrämma skiten ur folk utan att få dåligt sammvete för det, vissa ser det som (som jag) en helig högtid då alla andar och förtappade själar strövar fritt, och en förbannelsens natt och för vissa... ja, dom ser det som en helg då man kan äta massor med Godis!

om man ska slå ihop de sista två, så finns här en förbannelse man kan kasta på offer under Bus Eller Godis,
som gör att om "offren" inte ger dig godis, så kommer de få en ytterst lång näsa.

Triqui Triqui Halloween,
Quiero Dulces para mi
 y si no me das
Sete crece la naris

--

Lite legender Minsann:
(vitaminus maximilius har ju skirivit om Jack o Lantern, så jag tar lite andra)

KinaDockan
--
Det var en gång en liten 8 årig flicka, Izzy som på sin födelsedag fick en viacker porslinsdocka som hon döpte till Sam.
Izzy lekte hela dagen i källaren med sin docka, tills hennes mamma ropade att det var dags att sova.
Izzy lämnade då kvar dockan i källaren.
Mitt i natten vaknade Izzy. Hon hörde någon sjunga en ramsa.
"Kinesiska dockan, kinaDockan i källaren, kina dockan i trappen, kinadockan i dina föräldrars rum... hihi... nu är de döööda"
Izzy somnade om igen, och trodde att det bara varit inbillning.
Nästa morgon, så var polisen i izzys hus. Hennes föräldrar hade blivit mördade.
Izzy grät när hennes storebror började planera begravningen, och gick och sov tidigt det dagen.
Men på natten vanade hon igen av ramsan...
"Kinesiska sockan, Kinadockan i källaren, kina dockan i trappen, kinadockan i din brors rum... hihi... nu är han dööööd"
Nästa dag var hennes bror död. Polisen ville ta med sig izzy till ett barnhem, men hon låste in sig i sitt rum, och somnade.
"kinesiska dockan i källaren, kina dockan i trappen, kinadockan i ditt rum... hihihiiiiiiii... nu är du död".
Polisen kom nästa dag.
inte ett spår efter mördaren, ingenting.
Bara ett litet skratt i fjärran, något mekaniskt. Något från källaren.
Något på jakt efter nya Izzy-ar
---

Förbannelser:
 Bindelse:
Om du inte tycker om en speciell person, och inte vill blå sårad av den längre, så ska du ta ett kort på den personen och ett sidenband.
Du börjar linda in fotot i sidenbandet sammtidigt som du säger
"Jag binder dig (namn). Jag binder dig från att göra dig själv och andra illa"
repetera tills fotot är helt inlindat i sidenband.

Kärlek:

Plantera en blomsterlök i ett fönster mot soluppgången.
Varje morgon så ska du vista till blomsterlöken (i soluppgången)
"Jag älskar dig (namn). Älska mig likaså"
repetera tills blomlöken slår ut.
Om det inte gör det, slår ut alltså,
så komme ni antingen inte bli något par,
eller så måste du prova andra metoder än magi.

Skåda i framtiden:

En kopp med te, kinesiskt te(måste vara 2 pers.):

 Koka te på teblad, helst kinesiskt te. Helst ska man vara två stycken så att man kan turas om med att spå varandra. Låt teet dra i 5-10 minuter, häll sedan upp det, utan att sila bort tebladen. Man dricker teet, men lämnar kvar lite vätska i botten. Koppen ska roteras tre varv medsols (en högerhänt person håller koppen vänster hand och tvärtom). Koppen vänds upp och ner på fatet, så att vätskan rinner av. Vänd koppen igen och studera tebladens form och läge

  • Koppens handtag är din vän
  • Figurerna närmast handtaget påverkar honom/henne genast
  • Koppens ovankant är nutid och ju djupare du ser i koppen, desto längre in i framtiden ser du
  • Om tebladen bildar tydliga former innebär de vanligtvis lycka
  • Om formerna är otydliga kan det betyda motgångar för din vän
  • Raka linjer innebär bestämda planer
  • Vågiga linjer betyder ovisshet
  • Siffror i koppens övre halva avser timmar eller dagar
  • Siffror i koppens nedre del syftar på längre tidsperioder, till och med år
  • Bokstäver är initialer för personer som kommer att vara betydelsefulla för din vän

---

I survived the haunted house at halloweenishere.com

Det var dock allt för mig.
Jag kanske kommer att skriva lite mera sedan,
men jag är nöjd.

Oj, nu måste jag gå. Jag ska ut och flyga med mina köra fladdermus-vänner.





Adjöss för denna gång


Kommentarer
Postat av: h a i d i s -

*SV:* okej, tack för din röst! :)

Som sagt så visas vinnaren på fredag natt ;D

2009-11-02 @ 21:26:55
URL: http://haidis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0