Alice In Wonderland

Igår var jag och Vitamin, Elis och lotte, och såg Tim Burton's Alice in Wonderland på bio i gävle!

Den var UNDERBAR!
Själva historien om Alice passar väl egentligen ingen regissör bättre än Burton, den har varit som skräddarsydd åt honom!!

Jag har länge varit ett stort fa av Alice historien, och Tim Burton är som solen i filmvärlden, så den här filmen var perfekt!!
Jag älskar ljuset och platserna i filmen, de är så "Underland-iga" som man tycker att det borde vara, och mer därtill.
Johnny Depp spelade Mad Hatter (hattmakaren), och jag tror inte att någon skulle kunna göra den rollen bättre är Depp.¨
I filmen finns även Helena Boham carter (en av mina favorit skådespelerskor) och spelar 'Red Queen' -Hjärter Dam (with a giant head).
(Hm, jag ältar hela tiden hu BRA den här filmen var, men det var den. Se den. Nu. Vänta inte. NU!)
Mia Wasikowska spelade rollen som Alice, men inte som lilla barnet Alice man växt upp med, nu är Alice 19 år, och... tja, jag ska ej spoila för er som ska se den.
Men den är absolut sevärd, varesig man gillar burton, Depp eller originalhistorien.



Adjörr för denna gång.
(by the way, im Anti dubbed Alice)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0