Kär katt har många namn,

Det finns ju så otroligt många tolkningar av Alice i Underlandets Cheshire Cat, även känd som Solkatten.

Varför jag drar upp detta ämne?
 1. Jag älskar Cheshire Cat/Solkatten
2. Jag har inte så mycket annat att skriva om
3. something...something, 3rd reason.

Så här kommer 4 olika tolkningar av Katten.
Varför fyra?
Jo, jag ska välja ut mina 4 favorit-veritioner av Cheshire(my darling<3 ).

1
Cheshire Cat/solkatten



2
Chesire i Pandora Hearts (animeserie. Rekomenderad).
I den här veritionen r Cheshire inte bara n Kickass katt, utan... ja, kickass i största allmänhet.
Han är också inte bara kickass, utan har dessutom en jättefin historia.
-
(jag har inte sett hela animen klart än, så jag undanber spoilers, TACK!
Jag har redan blivit spoilad på Naruto Shippuden, så det räcker!)

[pandorahearts15-00041.jpg]






3

Tum Burton's Cheshire, från hans nya mästerverk "Alice in Wonderland"(inte fullt så olik Disney's tecknade verition av honom, men ändock så är Tim Burton's 'bättre' än den rosa katten.
(och, jag tror dessutom inte att NÅGOn någonsin kommer glömma Cheshire's sätt att säga '
"THE Alice!?"









4.
(Den antagligen mest kända) Cheshire - Från Disneys barnfilm.



Sådärja... det var väl allt jag hade om min älskade Cheshire.
--
(GHA, jag önskar verkligen att jag köpte Cheshire Bloomers-en på Loppisen-___-')

Adjöss för denna gång.


Kommentarer
Postat av: Sara

sv: tack såå mycket! jo det var nog meningen de att skrämma folk när ja redigerade den xD

2010-05-02 @ 15:00:04
URL: http://myoxygen.blogg.se/
Postat av: T I N A

ärke?

2010-05-02 @ 15:36:09
URL: http://thegreengirl.blogg.se/
Postat av: Linnéa Isabelle Photo

Du är guld värd om du röstar på mig här (du får en länkning) jag är nummer 5; http://tinkerbella.blogg.se/2010/may/finalister.html#comment Tack på förhand :)

2010-05-04 @ 12:02:41
URL: http://vindpusten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0